You are currently viewing ירושלים מאיצה את עבודות התשתית בעקבות ההסגר

ירושלים מאיצה את עבודות התשתית בעקבות ההסגר

העבודה תיעשה ברכבת הקלה, כביש בגין ומספר דרכים ופרויקטים נוספים ברחבי העיר

 

ירושלים מנצלת את ההסגר בגין התפרצות הקורונה כדי להאיץ פרויקטים של תשתיות, תוך שהיא נמנעת מההשפעות השליליות הרגילות על חיי היומיום של התושבים המגיעות עם פרויקטים רבים בתחום התשתיות.

 

ראש העיר, משה אריה, אמר כי "אנו מאיצים את קצב בניית התשתיות בעיר ומנצלים את הזמן הפחות עמוס הזה כדי לקדם את לוחות הזמנים של הפרויקטים והעבודות הצפויות בעיר ככל האפשר".

 

ראש העיר הורה לכל גופי התכנון והביצוע בעיר להגדיל ולהאיץ משמעותית את העבודה בפרויקטים תשתיתיים.

 

במסגרת ההחלטה, תואצנה העבודות להרחבת הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים על ידי קונסורציום JNET. העירייה מקווה לנצל את התקופה הנוכחית שבה הצטמצמה תנועת הרכבות.

 

העבודות בקו האדום יתקיימו בשכונות נווה יעקב ופסגת זאב, וברחובות ארתור האנטקה והנרייטה סולד. העבודות בצמתים באזורים אלה היו אמורות במקור להתקיים באוקטובר, אך במקום זאת יחלו בימים הקרובים.

 

צוותי העבודה יחפרו באזור ויציבו תשתיות ותקשורת למסילה. לאחר סיום עבודתם, התנועה באזור תחזור לקדמותה.

 

עבודות דרכים בעיר נדחקו קדימה גם לתחילת מאי, כולל שדרוג כבישים, מדרכות ותאורה, ונטיעת עצים ופרחים, כמו גם הצבת ספסלים ומבנים אחרים. עלות העבודה מוערכת בכ-66 מיליון שקל.

 

עבודות הדרכים יתקיימו ברחובות הבאים: אחד העם, ברנר, ברטנורה, שופן, האדמו"ר מלובביץ', יוסף שנברגר, אדם, נתיב המעלות, ברוריה, הרב צדוק, הרב זעירא, רמב"ן, קדימה, ולוס, קדושי סטרומה, עמשא, פטריה ויציאת מצרים.

 

מוריה החברה לפיתוח דוחפת קדימה את העבודה בנתיב התחבורה הציבורית בכביש בגין בכחצי שנה. במקביל, תחלנה העבודות בקטע שבין מחלף בן ציון לצומת יגאל ידין.

 

כחלק מהעבודות בכביש בגין, הרחבה של כ-2.5 ק"מ תבוצע כדי לאפשר מסלול תחבורה ציבורית חדש מבלי לשבש את שלושת הנתיבים שכבר קיימים. העבודה תעלה כ-30 מיליון שקל.

 

עבודות נוספות שיוקדמו הן פרויקטים כמו צומת הגבעה הצרפתית, פרויקט הכניסה לעיר, הפרדת המפלסים וחניונים תת קרקעיים ברחוב שז"ר, פרויקט מחלף גני סחרוב בכניסה לעיר, התחנה המרכזית החדשה שליד רמות ופרויקט מורדות ארנונה, שכולל עבודות פיתוח ותשתיות לשכונה החדשה שתכלול 1,800 יחידות דיור.